SILVARIUM lesnicko-dřevařský internetový server - REKLAMA NA INTERNETU

Ing. Jindřich Ekart

Obdobně jako všechna ostatní média i internet nakonec zasáhla vlna reklamy. Co znamená pojem reklama na internetu? Stejně jako u jiných médií jde o aktivity směřující k přesvědčení zákazníka, aby si koupil nabízený produkt. V užším slova smyslu lze reklamu na internetu chápat zejména jako proužkovou reklamu nebo její obdobu vystavenou na frekventovaných www stránkách či serverech, aby upoutala návštěvníka stránky.

Proužkovou reklamu nejčastěji představují reklamní bannery (statické nebo animované grafické obrázky) umístěné obvykle v záhlaví hojně navštěvovaných stránek. Tyto stránky většinou obsahují zajímavé zdroje informací, jedná se tedy o tzv. internetové portály (vstupní brány do internetu), zpravodajské servery nebo digitální obchody. Podobnou funkci v lesnictví a dřevařství plní internetový server SILVARIUM, který nabízí denní zpravodajství, vstup do lesnických i dřevařských informací na internetu a elektronické obchody.

Grafické provedení reklamního banneru slouží nejen k tomu, aby si uživatel (návštěvník reklamní plochy) propagované výrobky, služby nebo firmu zapamatoval. Proužková reklama návštěvníkovi také umožňuje klepnutím na reklamní odkaz přesunout se přímo na stránky inzerenta a tím o něm dostat více informací. Správný efekt proužkové reklamy vyžaduje profesionální grafické provedení proužku a nemalý podíl na úspěchu má i dobrý nápad, který přinutí návštěvníka na banner klepnout. Poskakující pejsek kolem boudy je sice roztomilý, blikající a poskakující rudá písmena vás jistě uhodí do očí, ale efekt takové reklamy je minimální.

Účinnost reklamy vzrůstá, směřuje-li na správnou cílovou skupinu. Návštěvník zajímající se o určitou specifickou oblast lidské činnosti, by měl obdržet reklamní odkaz, který s ní přímo souvisí. Výhoda je zřejmá, je zde pak mnohem větší pravděpodobnost, že reklama upoutá pozornost návštěvníka, který proto na reklamní banner následně klepne. SILVARIUM proto nabízí ideální reklamní prostor pro firmy zabezpečující výrobky nebo služby v lesnictví, dřevařství a myslivosti, protože lze docela přesně předpokládat, že pravidelní návštěvníci jeho stránek buď ve výše uvedených oblastech pracují, nebo je to jejich hobby. Příkladem reklamního banneru na SILVARIU je proužková reklama Lesů ČR, s. p., umístěná v horní části hlavní stránky. Ve spodní části hlavní stránky lze vidět příklady reklamních tlačítek (zmenšená velikost reklamního proužku) společností LESIA, a. s., a ČAPLH.

Žádné jiné médium nemá přesnější, průkaznější a dokonalejší evidenci účinnosti reklamy. Inzerentovi lze poskytnout nejen celkový počet shlédnutí (impressions), ale i detailnější údaje o návštěvnících (např. ze které domény pocházeli, jaký používají prohlížeč a operační systém, datum a čas návštěvy apod.). Každý inzerent tak získá cenné marketingové údaje, které mu dovolí ještě lépe odhadnout účinnost budoucích reklamních kampaní v elektronické podobě na webbovských stránkách.

SILVARIUM nabízí několik variant reklamy na internetu. Od možnosti partnerství serveru, což přináší reklamní prostor na hlavní stránce, přes partnerství sekce serveru (určitá specifická část serveru, zaměřená na určitou oblast informací), což představuje reklamní prostor na stránkách určité sekce serveru až po možnost proužkové reklamy na vybraných stránkách serveru (například elektronické obchodní centrum E-vesnice nebo on-line databáze Obchod dřívím). Více informací o reklamě na tomto serveru zjistíte přímo na jeho stránkách, konkrétně v nabídce a ceníku služeb (www.silvarium.cz).

LMDA lesnický a myslivecký digitální archiv

Digitální archiv časopisů

Archiv časopisů Lesnická práce od roku 1922 je nyní k nalezení na adrese: lmda.silvarium.cz

Zpracovaná data lze prohlížet v digitální knihovně prohlížeče Kramerius 5, který je standardem národních knihoven. Data budou postupně doplňována s určitým zpožděním oproti aktuálnímu vydání.

Každý návštěvník může zdarma využívat pro vlastní (nekomerční) potřebu data LMDA pro vyhledávání informací obsažených v digitalizovaných titulech.