Jak jsem fotil medvědy
Robert Hlavica
Jako mladý začínající fotograf jsem hledal všechny dostupné informace o fotografování volně žijících zvířat. Internet tehdy ještě neexistoval, specializované workshopy se pořádaly leda na Západě za železnou oponou, a tak mi k získávání poznatků zbývaly jen knihy. Fotografickou publikaci Krásy myslivosti od Karla Hájka mám prolistovanou nesčetněkrát a autorův doslov popisující jeho fotografické postupy mě doslova vtáhl do tohoto krásného a náročného odvětví fotografie. K lovům beze zbraní mě pak definitivně přivedl Sláva Štochl knihou Lovcem živé krásy, v níž popisuje své zkušenosti a poznatky s fotografováním živé přírody. V paměti mi zůstalo zejména jeho poutavé vyprávění o cestách na Slovensko za naší největší šelmou – medvědem hnědým.
Jako mladý začínající fotograf jsem hledal všechny dostupné informace o fotografování volně žijících zvířat. Internet tehdy ještě neexistoval, specializované workshopy se pořádaly leda na Západě za železnou oponou, a tak mi k získávání poznatků zbývaly jen knihy. Fotografickou publikaci Krásy myslivosti od Karla Hájka mám prolistovanou nesčetněkrát a autorův doslov popisující jeho fotografické postupy mě doslova vtáhl do tohoto krásného a náročného odvětví fotografie. K lovům beze zbraní mě pak definitivně přivedl Sláva Štochl knihou Lovcem živé krásy, v níž popisuje své zkušenosti a poznatky s fotografováním živé přírody. V paměti mi zůstalo zejména jeho poutavé vyprávění o cestách na Slovensko za naší největší šelmou – medvědem hnědým.