Se Škodou Octavia Scout „Silvajagd“ po lese sám a bez problémů
Škoda Octavia Scout je na první pohled menší bratr Audi Allroad. Především ochranné plasty kolem blatníků v kombinaci se stříbrnou metalízou nápadně připomínají příslušnost k německému majiteli a vzhledově zásadně mění charakter vozu. Tvarování nárazníků podstatně zlepšuje nájezdové úhly. Motor i převodovku chrání přídavná pozinkovaná plošina, takže uživatel vozu se nemusí bát běžných nerovností na polních cestách. Takový je první dojem, když přicházíte k novému provedení Škody Octavia Combi Scout, která je přibližně o 1 cm delší, o 1,5 cm širší a o 1,3 cm vyšší než „běžná“ čtyřkolka.
Nový Scout je oproti loňskému provedení „Silvajagd“ vybaven koly Proteus (17“) z lehké slitiny (místo Helios 15“ 205/60) a nižšími, ale širšími pneumatikami 225/50. Jinou tvář vozu dodávají i nové nárazníky s efektními chromovanými díly vč. zpředu viditelné ochrany motoru a převodovky (90x45 cm). Každý, kdo jezdí po lesních cestách, ocení vyšší posaz řidiče, daný zvýšenou světlostí 196 mm (oproti loňským 181 mm) ve srovnání s klasickou Octávií. Řidič se při jízdě snadněji orientuje a lépe a včas řeší s vozem nerovnosti a záludnosti terénu. V interiéru vozu přibyly chromované prahové lišty a praktické plastové madlo před sedadlem spolujezdce.
Trakce Octavie s připojitelným pohonem zadní nápravy je nyní lepší především díky druhé generaci spojky Haldex. Vlivem zkrácení doby reakce se tak stává pohon 4x4 využitelný i při běžné jízdě, nejen za zhoršených adhezních podmínek.
Další důležitou změnou Scouta je motor 2.0 TDI PD DPF 103 kW, který nahradil 1.9 TDI PD 77 kW. Kombinace výkonného motoru a jistého podvozku se snadno ovladatelným řízením ocení uživatel na cestách i necestách. Šance na zapadnutí je opravdu minimální. Pokud by tato situace přece jen nastala, naleznete ve výbavě „Silvajagd“ elektrický naviják na 12 V, který vás vytáhne odkudkoli.
Tradiční předností Octavie je zavazadlový prostor, který si i přes prostorově náročné ústrojí pohonu všech kol zachoval objem skvělých 580 litrů. Ve výbavě „Silvajagd“ nechybí vyjímatelná plastová vana se zvýšeným okrajem a zadní kovový rám připevněný na tažném zařízení, umožňující převoz ulovené zvěře. Samozřejmostí je i dělící mříž N1, díky níž lze z ceny vozu odpočítat DPH.
Škoda Octavia Combi Scout 4x4 s motorem 2.0 TDI/103 kW N1 je k mání za 737 100 Kč bez DPH a M1 pro privátní sféru za 880 650 Kč s DPH. Další technické detaily lze získat na adrese Laureta auto, a. s., v Mladé Boleslavi u pana Schuberta (mobil 603 807 517). Veškeré prodejní informace u Alexandra Pospíšila (mobil 602 531 706) z brněnské společnosti Silvajagd.
Ing. Oto Lasák